V razgovorih z deležniki zaznavam ravnanja, ki jih je mogoče opredeliti kot nedovoljena in jih navaja tudi zakon in druge prakse, ki jih zakon ne opredeljuje, vendar jih lahko označimo kot nepoštene. Z namenom osveščanja jih bom opisal v prispevkih na spletni strani.
Stroški storitev
Zakon kot eno od nedovoljenih ravnanj opredeljuje »1. povračilo za storitve, ki niso bile opravljene, ali za storitve, ki so bile opravljene, vendar niso bile pisno in jasno vnaprej dogovorjene med strankama;«
Zaznan je primer, ko je kupec obvestil dobavitelje, da prehaja na novo storitev, ki je nujna zaradi optimizacije poslovanja in pozval dobavitelje, da tehnično uredijo izvajanje te storitve, ki jo za kupca izvaja tretja oseba. Del obvestila je tudi cenik storitev.
Kupci o tem niso bili seznanjeni v času ko se je sklepala pogodba, niti niso bili pozvani k pogajanjem v zvezi s tem in sklenitvi dodatka k pogodbi pred začetkom izvajanje te storitve.
Za kupca pomeni izvajanje te storitve poenostavitev poslovanja in bolj racionalno razporejanje svojih kapacitet, medtem ko za dobavitelje spremembo pri načrtovanju poslovnih procesov in dodaten strošek, ki ga ob sklepanju pogodb niso mogli predvideti.
Pravilno bi bilo, da bi se kupec o tem dogovoril vnaprej in dobaviteljem omogočil prilagoditev svojega poslovanja in vključitev teh stroškov v svojo kalkulacijo in s tem pogajanje o cenah.
Kot varuha me bo seveda zanimalo ali je kupec izrabil znatno tržno moč do nekaterih svojih dobaviteljev in bom v tej smeri tudi zbiral podatke in informacije.
Opomba:
Informacija je namenjena seznanitvi zainteresiranim, o aktivnostih varuha. Stališča v zapisu so izključno mnenje varuha.
Branko Ravnik
Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano
Comments